Adım Adım Performans Analizi
Performans Analizi Süreci: Yapmanız Gerekenler ve Adımlar
Performans analizi sürecini daha net bir şekilde anlamanızı sağlamak için adımları sizlerle paylaşmak istiyoruz:
Performans Analizi Yapacak Firma ile Anlaşma
- Mutlaka çalışmayı yapacak firma ile sözleşme imzalayın.
- Eğer performans analizini resmi kurumlarda kullanacaksanız, bu durumu sözleşmede açıkça belirtin ve resmi kurumların gereksinimlerine uygun bir analiz talep edin.
- Güçlendirme projesi talebiniz varsa, bu talebi sözleşmeye dahil edin.
- Güçlendirme projesinin, ilgili kurumların onayına kadar tamamlanmasını firmanın taahhüt etmesini sağlayın. (Örneğin, belediye ruhsat müracaatı ve kabulü.)
Tekil ya da Çoklu Maliklerle Performans Analizi Yaptırmak
- Tek malikseniz, performans analizi için tek bir sözleşme yeterlidir. Bu sözleşme ıslak imzalı olmalıdır.
- Çok malikli yapılarda ise, toplam tapu alanının %51’i oranında maliklerin onayı gereklidir. Bu oran, itirazların önüne geçmek ve süreci kesintisiz sürdürebilmek için önemlidir. Bu karar defterine işlenmeli, ıslak imza ile kayıt altına alınmalıdır.
Performans Analizi Aşamaları
a) Sahada Veri Toplama- İlgili belediyeden yapının statik ve mimari projelerini temin edin. Eğer projeler yoksa rölöve çalışması yapılır.
- Yapının belirli bölgelerinden karot numuneleri alınarak laboratuvarda beton basınç dayanım raporları hazırlanır.
- Taşıyıcı sistemlerdeki demir oranlarını belirlemek için röntgen veya sıyırma çalışmaları yapılır.
- Temel kazılarak, yapı inşa edilirken kullanılan temel kesitleri ve demir oranları belirlenir.
- Yapı alanında zemin etüt çalışması yapılır.
- Yapıda gözle görülen hasarların (çatlak, kolon patlaması vb.) tespiti ve raporlanması yapılır.
b) Verilerin Analizi
- Sahada toplanan tüm veriler bir rapor haline getirilir.
- Statik programlarına girilen veriler yük ve deprem testlerine tabi tutularak binanın durumu belirlenir.
- Çıkan sonuçlara göre yapı sağlam, güçlendirilmesi gereken veya çürük olarak raporlanır.
Çürük Raporu ve Yıkım Süreci
- Yapı çürük raporu aldıysa, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü’ne başvurularak yıkım ruhsatı alınır. Ardından yıkım işlemi gerçekleştirilir.
Güçlendirme Projesi ve Ruhsat İşlemleri
- Orta hasarlı binalar için güçlendirme projesi hazırlanır ve belediyeye sunulur. Onay sonrası müteahhit ile anlaşılarak güçlendirme süreci başlatılır.
Fiyatlandırma
- Performans analizi ve uygulama fiyatları yapının metrekaresi ve durumuna göre belirlenir. Güçlendirme projesinde kullanılacak malzeme ve işçilik de fiyatı etkileyen önemli unsurlardır.
- Belediye harçları, ilgili yönetmelik gereği bu işlemlerden muaftır.
- Yapı denetim firması, idare tarafından atanır ve denetim fiyatı sabittir.
Bu süreçte sizlere en kaliteli hizmeti sunarak, zaman ve maliyet açısından avantajlı olmanızı sağlamak istiyoruz. Unutmayın, profesyonel bir ekiple çalışmak gereksiz harcamalarınızın önüne geçecektir.